29 March 2011

Cinta Berinti Kasih - Ami Amilia



Sinopsis : Dia tidak mengejar cinta. Dia juga tidak mengharapkan cinta lagi setelah bahagia yang terasa terpaksa dilepas pergi. Itulah Puteri Nur Zaharaq. Hidupnya hanya dikelilingi kawan-kawan jururawat dan pesakit-pesakit di wad.

Peristiwa terlanggar seseorang membuatkan hatinya tersentuh lagi. Hati gadisnya dimamah rindu dan dunianya yang kosong menjadi begitu indah sekali. Sayang, dia hanya bermimpi. Jejaka yang disangka akan menjadi seseorang yang istimewa di dalam hidupnya meninggal dunia akibat kemalangan di jalan raya. Kenangan yang ditinggalkan oleh anak muda itu hanyalah satu nama, Maria. Nama itu tertera pada badan motosikal yang ditunggangi oleh jejaka malang itu.

“Itu kedai saya. Saya suka kalau awak boleh jadi kawan saya. Secara langsung. Tak nak melalui Facebook. Tak best.”

Hidupnya menjadi kucar-kacir setelah lelaki itu meninggal dunia. Dia terserempak Maria yang ditunggangi seorang lelaki lain yang perwatakannya seiras jejaka yang sudah memesrai hatinya. Adakah dia bermimpi? Atau mungkin lelaki itu hidup kembali dan menjadi hantu? Dia keliru sehingga terpaksa berjumpa dengan pakar sakit jiwa!

“Dialah cinta hati saya. Cuma saya tak pasti sama ada diakah yang saya cari atau orang lain.”


buku nie aku baru je beli td..lom sempat baca lagi..masalahnye skrg neh aku mmg x sempat nak meluangkan masa untuk membaca novel..tak apa la, bila dh selesai AGM nanti aku akan sambung mana novel yg aku belum abis baca :)

4 comments:

  1. follow la blog sy..dak bwu lam blog..cntk blog awk..

    ReplyDelete
  2. lisya : terima kasih..alahh saya pun baru je dlm blogger nie..novel tuh saya belum baca lg..nanti dh abis baca saya bgtau best ke tak yer :)

    ReplyDelete
  3. pngil je nisa..seyes cnteq..canne ek nk buat banner???

    ReplyDelete