28 July 2011

1st Check Up @ KPJ Seremban

semlm ptg aku pie KPJ Seremban..sebenarnye aku dh 2 minggu sakit kt area kemaluan bwh lg dr ari-ari..kalau nak pakai seluar/underware tuh mmg sakit sgt..kalau korang tgk gaya aku berjalan mcm aku nie dh 7-8 bulan...mmg x selesa sungguh la..tuh sbb bila aku dah duduk, nak bangun mmg terasa sakit kt area ehem ehem tuh..

jd atas nasihat biras aku yg sama2 mengandung, dia cadangkan aku pg check up kt KPJ Seremban..so aku pun call husband, tunggu dia pick up kt opis..OTW tuh aku try juga call KK Rasah tp doktor semua dh nak balik sbb dah hampir pukul 5ptg...jd kitaorg pun terus la ke KPJ Seremban...nasib patient x ramai..padan la org suka buat check up kt hospital swasta or klinik pakar..tak yah nak tunggu lelama kan..hehehehe...

doktor yg incharge kes aku nama dia doktor subramaniam..memula ingatkan gyne lelaki rupanya gyne pompuan...x dek la segan sgt kan...bila dh bgtau problem aku dia pun scan la..memula scan baby..syukur alhamdulillah bby aktif bergerak..berat bby skrg 200grm..masa gyne scan bby tuh mmg nampak dah kaki & tangan bby bergerak..tak dpt aku nak gambarkan perasaan syukur aku masa tuh...lepas tuh gyne scan lg utk cari cyst aku...ada nampak tp gyne kata cyst tuh nampak x bahaya tp aku still juga kene berhati2...then bila dia scan kt area ehem ehem tuh gyne ckp tulang rawan aku bengkak..tuh sbb aku rasa sakit..dia ade sebut keadaan yg menyebabkan aku sakit tp aku x reti nak menyebutnye..hehehhe...apa pun aku mmg kene ambik extra care lepas nie..gyne dh pesan jgn buat keje berat2..jgn lasak2 sgt...bila bby aktif.aku pun aktif tuh yg bengkak kt area tuh..next appointment 24/8/2011..gyne kata nanti dia nak scan 3D...then masuk dlm cd...wahh lg la teruja aku mendgrnye...hehehe....

skrg nie kandungan aku dh masuk 4 bulan..nanti aku sharing info perkembangan bby dlm n3 yg lain ok...skrg nie mata mcm mengantuk jek..baru pas lunch la...hehehhe

No comments:

Post a Comment