16 May 2013

LS : 1st Time Ke IKEA

Assalamualaikum semua...

xcited kata-ko nak taip n3 nie..org lain dah beratus2 kali shopping kt IKEA ko nie haa baru pestime..mmg la xcited kennn...

hari ahad lepas LS ada kenduri di Rawang..pangkat anak buah la yg jg pengantin nie..so kami sedara-mara dr Melaka berkumpul di rumah mak LS sbb dkt dgn Tol Simpang Ampat..dr Melaka ada 5 bijik keter..yg kt Seremban ada 2 bijik lg menunggu utk konvoi bersama sbb masing2 x tau jalan nak ke Dewan Komuniti Bukit Sentosa kt Rawang tu haa..

bila dh jejak kasih reramai dgn sedara-mara mmg lupa org luar..dok dgr suara kami je sekampung haa..bila semua dh nak berangkat balik adik LS yg nombor-dua tu ajak la kitaorg nie semua jenjalan kt IKEA..nasib la mak-pak sedara LS semua setuju nak ikut walaupun ramai yg sakit lutut tak-bleh-jalan-lelama..

LS opkos la teruja sgt kennn nak gie IKEA..dlm kepala otak nie dh membayangkan memacam brg nak beli..selama nie dok tgk katalog dlm web dia je...rase kepuasan bila dpt jejakkan kaki dlm IKEA tu..naik ke tingkat atas..jalan pelan2 kt setiap bahagian..ambik feel..ambik idea utk deco2..sambil jalan sambil memilih brg..sampai je kt foodcourt ingat nak merase makanan kt situ..sekali bila tgk org ramai giler terus x jd..maka berlalu LS ke tingkat bawah pulak..

kt tingkat bwh tu LS x sempat nak jalan abis sbb masing2 nak cepat utk balik..nie je la barang yg LS sempat rembat...kalau nak ikutkan byk juga brg yg LS masuk dlm beg plastik kuning eh tu tp setelah di tapis..ditambah & di tolak tinggal nie je la..x apa..LS dh siap pesan dgn adik LS tu..apa2 mintak tolong dia je belikan  :-) meh layan gambor


Happy tgk SB main beads nie..berangan2 nak beli yg IKEA punya..kt rumah tu comel sgt..yg nie besar sket..
Nak bg SB diam dlm troli..main masak2 yer puan2..
dah lama mengidam nak belikan kusi nie utk SB..akhirnya dpt juga..
beli jugak kusi yg nie...hehehe..napsu semata2 hokey..
Jam RM2.50..Set Gunting RM4.90..Senduk2 tu RM 3.90 setiap satu..
IKEA PS FÅNGST Hanging storage w 6 compartments IKEA Also suitable for use in the hall, the bathroom etc.
Hanger stroge warna pink..
LAMPAN Table lamp IKEA
Lampu meja yg comel..hanya RM16.90
Mentol sama mahal dgn lampu..isk isk iskk!!

lepas nie LS target nak beli frame & cermin pulak..kalau dpt sebelum raya boleh la deco2 kan...veragan veragan!!!

28 comments:

  1. best kan pergi ikea..boleh ketagih dibuatnye..adoiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal..rambang bijik mata..siap dh suruh asben hafal jalan nak ke IKEA..hehehe

      Delete
  2. lampu meja tu last year dlm 9.90 jer..klu nk shopping lps bulan 6..harga baru hehehe

    tak pun sila dtg ikea time dia buat sales..mmg tak terhangkut ni hehe..berantu ooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhh..yer ke nadt..in sya Allah ada rezeki mmg nak repeat balik ke IKEA nie..

      Delete
  3. tu diaaaaa kalo pi ikea mmg rabun mata terus...x tau nk pilih dah semua lawo...berkenan gan lampu meja lawa...weeeee murahhhh oh tidak gelap mata lagi hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...tuh la pasal..ingat nak letak dlm bilik SB..tp belum siap lg bilik dia so letak kt ruang tv dulu..

      Delete
  4. giler gi ikea...habis rabak poket...

    ReplyDelete
    Replies
    1. uwaaa..jom kita mengumpul balik...pastu gie balik IKEA..hahahha

      Delete
  5. huhuh~... teringin nak gi IKEA... tak penah smpai... penah kirim org belikan highchair IkeA je.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. k duduk mana..lin dok seremban je pun..baru 1st time pg..hehe

      Delete
  6. lampu tu klu ada jual mentol kat luar,,baik beli mentol luar...lg murah...

    ps bru terjah ikea...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la fizah..masa beli tu asben ckp beli je mentol kt luar tp lin la takut nanti x sesuai pulak kan dgn lampu..skrg nie dh tau..sebenarnye sama je kennn!!!

      Delete
  7. lampu tu ciknaa beli kaler merah.. rase nye xsampai 10 ringgit time tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhh..nanti kot ada sale boleh la pujuk asben pg lg..hehhehe

      Delete
  8. banyak borong lin..lepas geram eh...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuh la mimy..kalau ikut hati rase nak beli je..tp tgk poket x berapa nak tebal terpaksa di tapis..hahha

      Delete
  9. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  10. salam,

    kalau ke ikea ni tak sah kalau tak beli barang

    kafeteria pun makanannya sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya aritu x sempat nak ke foodcourt ikea..tak apa..nanti bleh dtg ikea n cuba makanan kt sana..

      Delete
  11. Selalu sgt org dok cerita ttg IKEA ni.. macam best je kan Lyn..
    yg sedih nya di Sabah belum ada IKEA bah..hehe..
    semangat SB jalan2..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la atie..akhirnya dpt juga lin jejakkan kaki di IKEA tu..SB skrg nie makin lasak bila dh dpt kaki!!

      Delete
  12. Kita perempuan memanglah selalu berangan nak cantikkan rumah.
    Kalau murah dan termampu tak salahlah kita beli kan...kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg pun kak..selagi x dpt yg di idamkan mmg terbayang2 je dlm hati utk membeli..hehehe

      Delete
  13. Memang syok gi IKEA ni Lin.....kadang tu barang2 biasa tu harga dia ok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg pun okje..ada barang2 ikea yg harga mmg berpatutan sungguh..buatkan iman nie tergugat nak membelinya...

      Delete
  14. hehehe...jam dinding tuh sme dgn jam kat umah sy la...

    ReplyDelete