19 September 2013

Cerita Pendek Hari Raya - Part II

Assalamualaikum semua...

baru nak masuk gear 5 dah kena gostan balik..tgh feeling2 nak update blog..nak bg n3 blog manten seketui sehari sekali SB kena tahan wad pulak...huhuhuhhu..yg tu nanti LS citer la yek..nie kasi byr hutang n3 dulu..gatai sgt nak buat part-by-part kan..hamekk ko..kasi abis citer pasal raya..dh nak masuk raya haji dah noks!!!

tahun nie mmg serius x byk ambik gambar posing time jln raya..pg open house pun boleh kira dgn jari..mmg kitaorg low profile la tahun nie..huhuhu...baju raya SB kemain lg berpasang2 beli..ada lg tu yg belum pakai..hahahah..tp nasib juga beli saiz besar..harap anak mama x laju nau meninggi ehh..boleh jimat sampai tahun depan..huhuuu..


kuih raya kt umah tu pun still ada lg..kuih tart ada lg sebalang..kepek2 yg beli kt Batu Pahat pun ada yg x berbuka lg..sbbnya org yg dtg beraya kt umah pun boleh bilang dgn jari sbb ujung minggu kami x dek kt umah..LS balik kg..En. Husband bz attend kursus..kursus apa..nanti LS citer ok..dah ada 2 n3 berhutang nie..sabo yer..nanti LS share story-mory satu-persatu..mmg raya utk tahun nie LS & family betul2 low profile..bukan LS x nak buat open house ajak semua dtg rumah tp En. Husband nan-hadooo di rumah..acaner nak handle nantikan??

meh la LS share gambar raya yg dok terselit dlm henpon samseng nie..buat kenangan kt blog gitewww...

Malam Raya : Pestime bg SB pegang bunga api..tp dia masih x paham apa erti 'panas'...huhuhuu
Pagi Raya : Ramai2 menuju ke rumah sedara lepas melawat kubur arwah atok & nenek
Acara tahunan kt umah mak..BBQ time utk sedara-mara yg dtg..yehhh!!!
Nie time berjalan raya umah mak sedara En. Husband di Pandan Indah
Nie pulak beraya kat umah pak sedara En. Husband..SB tgh dok manja dgn pak teh Labuan ehh..

Last but not least..gambar kami tiga beranak..huhuhuh...selamat tunggu citer raya tahun depan pulak..in sya Allah

04 September 2013

Birthday Bash Qaiser Ilman & Perjumpaan Geng Gojes

Assalamualaikum semua...

sebelum si MALAS dtg balik, baik LS up n3 khas pasal besday anak bujang umie Qi tu..anak yg bertuah sbb lahir time hari Merdeka...semua rakyat Malaysia sambut koo..countdown siap bunga api tuu...hehehehe

omak eh punya semangat sbb dah lama dok canang nak buat besday anak bujang eh tu..siap countdown 100 days lg tu..giler xcited ok jue..hehehhe..x caya boleh gie skudeng blog Umie Qi yg gojes tu..dlm hati mmg teringin sgt2 nak join..ada la bg hint kt En. Husband tp biasa la dia buat dunno je sbb masa tu lg 100 hari kooo...nak2 lg time tu kan hari Merdeka, takut ada apa2 event je..

tapi tup2 lg seminggu jek nak besday anakanda Qi..laju2 tanya dgn En. Husband..nampak En. Husband mcm ok jekk..siap tanya lg ramai ke geng gojes yg turun nanti...wowww...En. Husband ku sudah bertanya pasal geng gojessss uuolllssss...hahahahha...mana tak nye..dah LS selalu bercerita pasal geng gojes yg super berhantu itewww...gamaknye mcm jadi jer nie sbb mlm tu dia dh siap2 setting WAZE utk ke mcD Kepong tu..

pg tu berbunga2 LS bangun,semangat nak gie besday Qi..nak jumpa geng2 gojes..siapkan sarapan..siap2 kan brg..mcm nak travel jauh jek..padalhal takat Kepong tu jek pung..hahahha...kul 11:30 pg kitaorg dh bertolak tp buat pitstop kt tol Bangi sbb En. Husband nak jumpa prospek beli kete...dr tol Bangi kitaorg mmg 100% tawakal ikut WAZE tu..dh akhirnya alhamdulillah tanpa tempuh jem kul 1:45 kitaorg dah terpacak dpn mcD Kepong tu...

berdebar2 masa nak naik kt mcD tu..risau sbb pestime nak jumpa dgn geng2 gojes..LS kan pemalu..dlm FB je tangan tangkas reply komen..blog pulak sekadar di pinggiran..kdg2 tenggelam..kdg2 timbul..hahahhaha...lg beberapa tapak nak abiskan mata tangga tu terus dgr jeritan manja umie Qi... Mama SBBBBBBBBBB.....hahahhahaa....gamat kejap..bangga sat bila umie Qi ckp LS tetamu VVIP yg 1st sampai..hahahahha...

x dpt nak snap byk gambar..tp alhamdulillah ramai juga geng2 gojes yg LS dpt jumpa..jgn marah ye kalau LS x sempat nak beramas mesra dgn korang semua..ia is pemalu..wuuuwwwuuu!!!

Candy Buffet Khas dr Umie Qi..

Yg Sempat Di Cilok....hehehhe
SB..time nie enjin lom panas lg..elok je duduk mkn mcD
Eja Razak sedang cuba mengcontrol dua org anak dara nk bergambar...

Sebahagian Geng Gojes yg hadir

Cikgu Azrine, Ros Anis..Mimy..Khairul Ibtisam..Nana Farhana & Shazura..

Yg nie cuma tambah Eja Razak & Ai-U

Nie Husband2 Geng Gojes..sia la tag sendiri ehh..daku x kenal sgt lg nie

Nie Geng Gojes yg super duper best!!!!

tq umie Qi atas jemputan..maaf x dek hadiah buat anakanda Qi..sempat bg duit raya jek..nanti masuk tabung tauu..hehehhe...Semoga anakanda Qi di pjgkan usia,dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan yg baik & menjadi anak yg soleh..muahhh kt pp Qi ehh...!!!

in sya Allah moga ikatan ukhwah antara kita geng gojes berkekalan..seronok dpt borak live dgn korang ehh... ;)

02 September 2013

Cerita Pendek Hari Raya - Part 1

Assalamualaikum semua...

baru balik ziarah rumah kwn2..rumah sendiri lama dah bersawang..hahahha.. -mate-ke-atas-

dah nak abis Syawal, blog tak ber-update lg..ermmm..mmg malas nak tekan -new entry- kt atas tue..bila mula nak taip tetiba jd blur..mula la si MALAS tu dtg..jd daku pun klik X then dok-diam-diam sambung tgk drama kt tonton...hahahahah...APTB bila si MALAS tu datang ehh..citer byk nak share tp mood nak taip gone with the wind..boleh gitewww???

sempena dah masuk bulan baru meh la kita rajin2 kan diri yer..x mo malas2 tau lepas nie...

nak share citer pasal raya mcm dah basi pulak..nak story pasal open house rasenya tahun nie paling kurang LS menjejakkan kaki ke rumah2 terbuka nie..nak citer pasal baraan raya geng gojes daku x join pungg..ermm..x apa la..LS share la sket2 yer mana yg sempat..kot bersemangat nak update kang takut tak berhenti2 pulak up post baru..kang di cop giler kuasa pulak..hahahha...

tahun nie LS beraya blah family LS di Melaka dulu..selepas tu balik kg MIL di Segamat..dr Segamat balik Bt Pahat pulak kg ayah LS di Parit Raja..bila dah kawen nie camtu la rutin eh..event kalau turn tahun tu turn belah En. Husband, tetap juga akan tido semlm kt setiap kampung utk bg adil & saksama..jdnya bg yg nak beraya kt rumah LS mmg kena tunggu 5-6 hari raya la baru kami ada kt umah..hehehhee...

tahun nie ade 2 tema utk baju raya..

pesss yg nie, tp tak pakai time 1st raya tu..tempah khas utk ambik gambar kt studio dgn family mertua...nanti LS mintak file kt adik ipar gambar 1 family ramai2 tu yer..

Dah alang2 ambik sekali gambar family kecik kitaorg utk tahun nie...
2nd yg kitaorg pakai time pagi raya kt Melaka..sebenarnye x rancang pun nak pakai tema biru+kuning, tp disebabkan SB lawa pakai baju kurung yg di tempah khas dkt makcik En. Husband, terus decide nak pakai pagi raya tu..

Kami Di Pagi Hari Raya..

nanti LS up gambar2 raya yg x berapa kerat tu ehh..kitaorg nie jenis pelupa nak ambik gambar..lgpun En. Husband tu malas nak kuarkan henpon samseng eh tu..kalau henpon LS nie bertaraf S4 tu, mmg berlambak2 gambar..hahahha...nak guna kamera gedang malas nak transfer..so bersyukur la dgn apa yg ader okk..huhuhu...

dah..esok LS update lg ehh...



06 August 2013

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2013

Assalamualaikum semua...

hari2 dok tgk blog kengkawan update citer pasal persiapan raya..awal2 ritu kemain lg korang dok update menu berbuka ehh..sama la dgn diriku ini..dlm seminggu nie berbuka kt luar jer..mood nak masak dh kelaut..huhuhuhuuu...dah hujung2 nie nak mengedet blog mcm malas jekkk..tu sbb asik dok baca blog org je..blog sendiri terabai..ngeeee!!!

tahun nie persiapan utk raya mmg dr awal lg dh mula..nampak baju yg sesuai utk raya dgn harga yg cun mmg bodek En. Husband utk beli...lgpun dia dh sound awal2 yg tahun nie nak cuba kurangkan kuar shoping time poser..x larat katanya nak handle SB yg dh mula melasak..takut kantoi pulak poserr ehhh...hehehhe...in sya Allah esok pg kami akan balik beraya di Melaka..kg belah mak LS..perancangan beraya tahun nie dh di plan elok2..harap semunya berjalan dgn lancar dan perjalanan kami akan di lindungi Allah..aamiin ~

kepada semua sedara-mara, rakan2 blog LS sekeluarga ingin memohon maaf sekiranya ada terkasar bahasa bila bersiaran di alam maya nie..moga ukhwah yg terjalin antara kita walaupun di alam maya nie akan berkekalan dan sentiasa di berkati oleh Allah..Selamat Hari Raya Aidilfitri Semuaaaa...

Nie Gambar Tahun Lepas..Tak Silap SB Baru Je 7 Bulan..Utk Tahun Nie Tgh Bodek En. Husband Utk Ambik Gambar Family-Kecik Lg..Tahun Lepas SB Sama Dgn En. Husband..Tahun Nie Pulak SB Sama Dgn Mama ehh..Tunggguuu..Gambar Raya Kamii!!!