22 January 2014

Syasya Batrisyia : ALIMkids Playgroup

Assalamualaikum semua..

hari nie nak share & promote sket pasal ALIMkids Playgroup nie...

terdetik hati nie bila tgk salah sorang mommy gojes Nurul Syamimi hantar anak bujang eh si Rafif gie playgroup session..kalau ada kt area Seremban mesti best kan...tp sayangnya tak ada cawangan eh kt sini...terbantut hasrat smpai la SB dh nak masuk 2thn aritu tetiba teringat balik pasal playgroup nie bila tgk SB nie mcm x pandai bergaul..x peramah..x mesra alam mcm mama eh nie..

so saja la gugell kot2 ada playgroup kt area Seremban nie..terus nmpak ada satu tempat nie nama dia ALIMkids Playgroup..base di Subang Jaya..dah ada beberapa cawangan dh ALIMkids nie..bukan saja Playgroup..malah Playschool pun diaorg ada buat juga..korang boleh klik sini utk info lanjut ALIMkids Playgroup Senawang FB , ALIMkids Playgroup Official FB , ALIMkids Website

utk center di Senawang, ALIMkids Playgroup terletak di atas Umai Kopitiam..kt dgn area bangunan kedai baru sebelah Dataran Senawang tu..class playgroup nie setiap hari Sabtu jam 10 pagi..class dia seminggu sekali dlm sejam lebey je pun..limit dlm 10 org budak..kt sini ada 6 module..setiap module tu akan di abiskan dlm masa 2 bulan..so kiranya 6 module tu utk setahun la kan..dia x ikut stage/level or age anak..so mmg campur la kelas tu anak2 yg umur 2thn-4thn..sbb module dia general contoh mcm Module 1 - ABOUT MY SELF..so utk minggu nie tajuk dia MY BODY..jd utk minggu tu kita akan kenal part of bodies la...then lepas tu akan ada singing..story telling..art session & fews activites..then yg bestnye setiap end of the module tu akan ada certificate ceremony...

excited punya pasal, kitaorg pun decide nk bwk SB utk try trial class diaorg..limit 3 kali je eh boleh attend trial class nie..bayaran dia cuma RM30..diaorg pun ada free preview utk open new registration..alhamdulillah bayaran dia pun ok..RM100 utk pendaftaran & RM200 per module...

setakat nie SB dh attend utk 3 trial class sbb time tu lom ada lg free preview..baru minggu lepas diaorg buka utk free priview class tu..yg tu nanti LS citer kemudian eh..

1st trial class

Baru nak warming up..malu2 gitu..puas LS suruh SB ke depan ha...

Bersedia utk art pulak eh..sbb nak kena guna water colour

Tajuk hari nie 'SUN' so mari kita painting!!

Haa..dah siap pun :)..boleh bwk balik rumah..yehhhh

 Yg nie pulak time 2nd trial class


Muka pasrah kan ko dikk oittt!!
pastu 3rd trial class


Time fun activities mcm nie SB cukup suka...huhuhu

pd parents yg duduk sekitar Seremban-Senawang boleh la hantar anak2 yg berusia 2-4 tahun di ALIMkids Playgroup nie..so far alhamdulillah SB dh nmpak pandai bergaul dgn kwn2...boleh je join trial class session diaorg setiap minggu... in sya Allah utk 1st module nie pd 08/2/2014...masih ada masa lg utk mendaftar ;-) yg berada di kawasan lain, korang boleh check dlm web/FB ALIMkids nie utk keterangan lanjut..

09 January 2014

Birthday Syasya Batrisyia - Family Celebration

Assalamualaikum semuaa...

meh la abiskan cite pasal celebrate besday SB..untung tau sbb tahun nie 3 kali celebrate besday...SB pun skrg dh tahu nanyi sket2 lagu happy besday to you...happy besday to you..walaupun lirik tu x jelas..tp bila dia nanyi tu kita paham la dia tgh dok feeling happy besday to you...kdg2 bila tgk kartun ada gambar kek dia pun terus..maa bedayy to youu maa..maa..selagi x tgk apa yg dia tunjuk selagi tu dia dok panggil..adeyy...!!!

so masa 21/12/13 tu, kitorg mmg ada kt rumah mak simpang ampat..kebetulan semua ada, so belanja la semua makan KFC kt pekan Tampin tu je haa..simple je sbb family LS tahu yg kitorg plan nak smbut ramai2 nanti dgn anak2 geng gojes yg berlima tu..

Seketui je gambar..yg lain kt kamera gedang..x upload lg..huhhuhu..korang tgk SB..kemahenn dgn drumstik eh tu..mkn sket..sepah je lebeyy!!!
then utk sambutan dgn family mertua pulak LS buat masa majlis bacaan yassin & tahlil mingguan kt umah mertua hari jumaat mlm sabtu tu pulak..jd tumpang potong kek je sbb MIL dh siap masak..hehehhe...

SC Indulgence for SB

SB & sepupu2

Peaceee yoooo!!!

MIL, En. Husband & 2 org SIL

so abis dh citer pasal sambut besday anak dara LS tu..untung eh 3 kali smbung besday..nanti dh besar boleh baca sendiri eh nak blog mama kamu nie.. ;-P

03 January 2014

Rainbow Birthday Party Geng Gojes - Day Of The Event Part II

sambungan part I...hahahhaa..jgn marahh haaaa...tetiba napsu nak upload gambo meluap-luap..dh nama pun kenangan..sok bila SB dh besar biar dia tgk yg ramai mokcik2 gojes dtg sambut besday dia tu kann..

nie antara geng gojes yg dpt datang...time kasih ulloss..x sangka dpt berkumpul ramai2 gini..




yg nie time nk potong kek pulak..mmg havocc yoo!!!




sesi bergambar dgn geng gojesss...mmg happeningg weiii..mmg bestt..dah alhamdulillah buat kt dewan sbb ptg tu hujan lebat bawa rahmat :-)

dgn mak pengantin..jgn memain..mokcik askar nie weii!!

dgn tokey inner magic..bra..sepentot..nak beli murah2 borong2 boleh cari mokcik lyana ;-)

pestime jumpa dgn mokcik rara n princess...lawa la..mu nie rara mcm mix jekk..

yg nie pun mak pengantin juga..Dayah & Zain

Mak2 pengantin dkt photobooth kami yg sempoi!!!

kami...geng gojes meletopppp!!!! tq ulloss sudi dtg..LS mmg tak sangka sebegini ramai...!!!

alhamdulillah..nie hadiah utk anak2 yg smbut besday dr geng gojes..tq mimy sbb tolong ingatkan nak setup meja hadiah nie..huhuhu...mmg kelam kabut time korang semua dh smpai...

esoknya LS xcited  nak buka hadiah dgn SB..siap susun cantik lg ehh..huhuhu

Alhamdulillah..byk hadiah SB dpt..tiap kali buka hadiah mesti SB akan ckp WOWWWW..WOWWW..!!

nie pulak goodies aritu..total ada 6 beg..masing2 smpai x menang tangan nak bwk balik goodiess

Yg nie goodies dr SB utk semua...maaf x seberapa..
last but not least..

Birthday Girl : Syasya Batrisyia Binti Hj Syaqrani copyright dr mokcik Eja..huhuhu


02 January 2014

Rainbow Birthday Party Geng Gojes - Day Of The Event Part I

Assalamualaikum semua...

wahh..entry lepas x dek gambor korang komplain yehh...nahh..rini sempena tahun baru LS tempek gambor sesaja..yg pasti entry kali nie korang akan jenuh scroll ke bawah sbb penuh gambar jek...hahahhaha....

25/12/2013 - hari kejadian..omputih ckp d-day

masing2 dh super xcited sbb hari yg di tunggu2 dah tiba..maun tak xcited..sebulan buat preparation kata koo kenn...LS pulak dh x saba nak jumpa dgn geng2 gojes..pg tu bangun awal..siap kemas umah sket2..then kul 11pg tu dh setat prepare nak masuk dapur goreng nugget & hotdog utk port luck menu besday...dkt kul 3ptg kitaorg baru smpai kt Dewan Flat Dato' Ghazali tu..alhamdulillah jln x jem..ikut waze so far x sesat jalan..time tu Yumie & Liza dh sampai..tgh sibuk setting dewan...bila semua mak pengantin dh sampai, masing2 tak buang masa lg setup apa yg patut..time tu mmg kelam kabut..x cukup masa nak deco...

our DIY Candy Buffet

Nie Corner Candy Buffet...terima kasih pd Mimy yg sponser biskut rainbow tu..pd Micha yg gigih buat popia nestum..Etty yg buat puding rainbow..Ctmah yg bwk kismis..Eja x silap bwk cream puff..Acik Anis bwk chesee cake lelehhhh..Yana bwk jelly kelapa..Yumie bwk triffle..puding..buah-buahan...Fariza pulak bwk apam polkodot..Ika pulak bwk massmelowww utk choc fountain..

Yang nie pulak menu utk ptg tu..air sejuk,nugget & cocktail hotdog LS yg bwk..bihun singapore Liza yg sediakan..laksa ika yg masak..spegeti olio pulak Dayah yg masak..mmg sedap..abis licinnn...hehehehe...then ada air teh panas..air sejuk rossel

kek 2 thn utk SB..Iman & Ammar
kek setahun utk Sofiyya, Zain & Rayyan