06 August 2013

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2013

Assalamualaikum semua...

hari2 dok tgk blog kengkawan update citer pasal persiapan raya..awal2 ritu kemain lg korang dok update menu berbuka ehh..sama la dgn diriku ini..dlm seminggu nie berbuka kt luar jer..mood nak masak dh kelaut..huhuhuhuuu...dah hujung2 nie nak mengedet blog mcm malas jekkk..tu sbb asik dok baca blog org je..blog sendiri terabai..ngeeee!!!

tahun nie persiapan utk raya mmg dr awal lg dh mula..nampak baju yg sesuai utk raya dgn harga yg cun mmg bodek En. Husband utk beli...lgpun dia dh sound awal2 yg tahun nie nak cuba kurangkan kuar shoping time poser..x larat katanya nak handle SB yg dh mula melasak..takut kantoi pulak poserr ehhh...hehehhe...in sya Allah esok pg kami akan balik beraya di Melaka..kg belah mak LS..perancangan beraya tahun nie dh di plan elok2..harap semunya berjalan dgn lancar dan perjalanan kami akan di lindungi Allah..aamiin ~

kepada semua sedara-mara, rakan2 blog LS sekeluarga ingin memohon maaf sekiranya ada terkasar bahasa bila bersiaran di alam maya nie..moga ukhwah yg terjalin antara kita walaupun di alam maya nie akan berkekalan dan sentiasa di berkati oleh Allah..Selamat Hari Raya Aidilfitri Semuaaaa...

Nie Gambar Tahun Lepas..Tak Silap SB Baru Je 7 Bulan..Utk Tahun Nie Tgh Bodek En. Husband Utk Ambik Gambar Family-Kecik Lg..Tahun Lepas SB Sama Dgn En. Husband..Tahun Nie Pulak SB Sama Dgn Mama ehh..Tunggguuu..Gambar Raya Kamii!!!

31 July 2013

Iftar di PNB Ilham Resort Port Dickson

Assalamualaikum semua..

selain Iftar setiap tahun dgn member2 x-housemate, LS pun ada lg 1 kebiasaan iaitu Iftar di PNB Ilham Resort dkt PD tu dgn En. Husband..dulu time 4-5 tahun lepas masa mula2 LS terpandang banner promosi buffet ramadhan tu, harga dia cuma RM28nett je..tp makanan x dek la ayam bakar..ikan bakar..kambing bakar bagai tu kan..biasa2 je tp berbaloi la sbb makanan eh sedap2..tahun nie harga buffet dah cecah RM40nett tp mcm2 adaaaa....huhuhuh...tempat utk makan buffet pun dah bertukar dr coffee house ke dewan & gazeboo di tepi pantai..maybe sbb makin lama makin ramai yg dtg sbb makanan pun dh pelbagai..

meh layan citer bergambar.... :-P

Tempat mkn indoor dia dlm Ballroom..luas & selesa
Depan tu je Gazeboo..kalau nak makan open-air..siap dgn stall lg..
Antara hidangan lauk-pauk
Gulai Kawah
Tuu diaaa..Kari Kambing Gearboxx



Ada mcm2 jenis kerabu..kuih muih..buah-buahan
Semlm ada gulai tempoyak ikan talapia..setiap hari lauk2 x sama...

Mama sibuk ambik gambar..SB dok dgn Papa ehh

SB & Papa

Jom Pulangg!!!

Kita bergambar duluu

Family kecik LS :-)


TQ En. Husband..muahsss!!!

30 July 2013

Syasya Batrisyia 1st Hair Cut

Assalamualaikum semua...

lama pulak x bersiaran di blog nie..tp kalau saper2 nak cari LS, bleh je terjah & pm LS kt pesbook tu haa..tak pun wassap ehh...mana tau ade yg rindu...huhuhu..nan hadooo kennnnn!!!!

genap 3 minggu dah yek kita berpuasa..alhamdulillah syukur sgt2..rase mcm kejap je kan..tinggal lg x sampai seminggu nak rayer..time2 nie la org dh mula sibuk shopping raya..mana2 shopping complex..uptown atau bazaar dah mula sesak dgn org..malam semlm LS menyinggah juga ke Uptown Senawang tu..dpt la menawar baju melayu utk En. Husband..puas hati dgn harga & kain..jahitan pun nampak memuaskan..so skrg nie tinggal sket2 je la yg x beli..nanti nak kena buat check-list-raya supaya x over budget..hehehhe

okla..nak citer pasal ptg semlm bwk anak dara SB tu gie gunting rambut kt kedai..tu pun sbb nek ma yg suruh otter rambut halus-mulus yg baru nampak nak lebat & panjang..nasib juga SB x ikut jenis rambut mama & papa yg ala-ala kerinting & lebat nie...cemas juga time nak hantar tu sbb mmg x pernah pun bwk SB gie gunting rambut..sebelum nie LS just trim sket2 jek..tu pun kemain payah sbb SB x reti dok diam..

Muka xcited sbb x pernah masuk kedai gunting rambut

Rambut SB nie jenis lurus & halus..payah nak panjang..

So far SB tak nangis..cuma x selesa bila kena balut dgn kain hijau tu..
Lepas SB..turn mama pulak ehh..nasib la SB x mengamok haihhh

gambar selepas potong manerrr?? nanti LS tunjuk ehh..hehhehe...

26 July 2013

Speghetti & Roti Bakar Berlapis Lasagna

Assalamualaikum Semua

Salam Nuzul Al-Quran utk semua sahabat blogger - Negeri Sembilan x cotiii yoo..so ari nie den kojo...huhuhu...

semlm rumah LS meriah dgn kedatangan tetamu utk berbuka puasa..syukur alhamdulillah mmg x sangka tp happy sbb dpt buka ramai2 walaupun hanya speghetti semata2...tetamu tu bukan la org lain..Mak Mertua & 2 org adik ipar..Ayah Mertua ade majlis berbuka di KL..tgh hari semlm gie beli brg kt Tesco..tp time tu main beli je sbb masih lom ada plan nak masak apa..sampai la En. Husband jemput balik & terkenangkan dia nak mkn speghetti so lepas je jemput SB, terus ke Family Store utk beli 2-3 bahan jek pun sbb kt Tesco td mmg ada beli sos speghetti..

speghetti LS simple jek..tumiskan bawang merah + putih - then masukkan cili kering blend..sampai cili td garing masukkan daging cincang pulak..renyeh daging beberapa minit, masukkan sos speghetti td..lepas tu masukkan bwg holland, tomato segar,cili benggala hijau yg di potong dadu dan cendawan dlm tin yg di hiris..masukkan air, garam & black paper..masak la sampai pecah minyak..last sekali letak sket chesee..siappp...hehehehe.

sebenarnye LS nak jamu juga dkt tetamu Roti Bakar Berlapis Ala Lasagna nie tp x sempat nak bake dlm oven..bz melayan kerenah SB yg sama sibuk nak menolong di dapur...resepi nie LS ambik inspirasi dr geng gojess Wawa @ Mummy Elman..kebetulan kuah speghetti ada lebih..roti pun ada..mozarella chesee pun ade..telur &susu segar pun ada so jd la juadah moreh..hehehhe...gigh tau uollss LS bake kul 10 mlm..


Speghetti Campak-Campak..huhuhuu
Utk Mkn Berdua - Testing Dlm Bekas Foil Nie Dulu
Hasil Setelah 30 Minit Di Bakar Dlm Oven
Mmg Mcm Lasagna..Mkn Time Panas2..Bila Potong Bartali2 Chesee Tuu..

 so kalau ada balance kuah speghetti tu boleh la buat camgini..senang je sbb dh ade sos tu kan..pukul telur & susu segar sket..celupkan roti..lapiskan dgn kuah speghetti td & taburkan mozarella chesee..ikutla nak buat brapa lapis je..then bakar dlm oven..siappp utk di ngammmm!!!