15 June 2011

2nd Check Up

Awal pg lg aku dh bersiap nak pie KK Rasah check up utk bulan nie..antara keputusan yg dpt aku simpulkan..cewahh mcm buat karangan la plaks..hahaha...

Berat - dh naik 1.2kg (still ok lg)
BP - 110/80 (pun ok)
HB - 12.1g/dL (turun sket dr bulan lepas..nurse kata bb dh ambik sket..heheh)
Kandungan - sudah masuk 10w 4d
TERLUPA 1 perkara lg..keputusan MGTT - before 4.0..after 5.5... alhamdulillah selamat dr kencing manis ;)

Lepas nie kene banyak minum susu sbb tiap pagi kalau aku bangun tido mesti tangan rasa kebas..nurse kata aku nie maybe kurang kalsium..sebelum mengandung pun aku nie mmg kurang minum susu so lepas nie terpaksa la minum at least 3 gelas sehari..nasib skrg nie sembelit aku dh ok..kalau tak maun panas badan nie sbb dulu dh biasa 'membuang' setiap hari..rabu minggu depan kene dtg utk scan plaks..tak sabarnye nak nengok baby..harap2 semuanya sihat, sempurna & selamat :)



skrg nie just minum susu HL nie..sbb tekak pun just boleh minum susu nie je..ingat nak minum susu anmum la..

5 comments:

  1. happy 4 u bebeh...take care! haaa, rajin2 minum susu tu...bagus utk u n baby...tp jgn minum anmum...takut bb besar plak...bukan i yg ckp tau...tp dr masa i cek-up dlu yg ckp...masa aqif dlu i mmg minum anmum...sebulan 2 tin...mgkn sbb tu aqif lahir besar kot..huhuhu

    ReplyDelete
  2. owhh yer ke bebeh..yg Jr. nie u minum susu apa plaks?

    ReplyDelete
  3. rajin2 minum susu ye...agar tulang & gigi baby kuat dan.....
    gigi mommy pun tak ada caries :)

    ReplyDelete
  4. semlm pun check GG sbb gusi bengkak sket..dentist pun suruh minum susu lebey..hehehehe..

    ReplyDelete
  5. mamil mama...tp itupun x kuat sgt minum mcm masa time Sr. dlu...

    ReplyDelete