19 June 2011

Beramas Mesra With My BFF


sebelum aku berkahwin, aku menyewa di Flat Uda Ampangan..memula aku dpt tahu yg ada bilik kosong time husband (masa tuh pakwe lg yer) aku tgk kt iklan di 7-Eleven..kebetulan aku dpt kerja baru di lawyer firm Hamidi & Farid di Ampangan..so bg aku mmg best la sbb pergi kerja jalan kaki sbb dekat sgt..x smpai 500 meter pun ;) syukur rezeki aku time tuh dpt menyewa dkt dgn tempat kerja, time tuh pun aku buat PJJ kt Politeknik PD..lagipun mcm2 kemudahan dkt area Flat Uda tuh..ada Gaint Ampangan..kd2 runcit..kedai makan pun byk kt Benteng Ampangan tuh..pasar malam pun seminggu 2 kali..time puasa tuh plaks uptown yg paling meriah kt Ampangan la..

so, dlm rumah tuh ada 3 bilik..rumah yg paling tepi so mmg besar & selesa..total semua penyewa awal rumah tuh ada 7 orang..Ida, Julara, Yan, Som, Kam & Aku..semuanya kerja kerajaan..aku sorang je keje kt legal firm..tak lama lepas tuh Cik Ros plaks masuk menyewa..kami mmg sekepala...masing2 dgn perangai masing2..hehehe..tp syukur semuanya baik2 belaka..byk kenangan kitaorg time bujang tuh..mmg best smpai kdg2 terasa nak kembali ke zaman tuh..geh geh geh..

lepas masing2 kahwin, kami dh jarang berjumpa..selalunya setiap tahun kami akan berbuka puasa beramai2..memandangkan husband masing2 pun kenal antara 1 sama lain so mmg mudah la kalau nak buat aktiviti, kdg2 kaum2 lelaki nie plaks yg over excited terlebih dulu tanya bila nak buka puasa ramai2 nie..hehehe...

semlm, kitaorg semua dh janji nak minum petang beramai2 di Ocean Ampangan..kt area bawah tuh ada cafe Ar-Raudah..yg tak dpt hadir Kam & Julara je..tak apa la..next time korang mesti dtg tau..skrg nie masing2 dh ada anak..Cik Ros dah 2 org hero..Yan & Ida masing2 sorang hero..Som dah sepasang..AKU..Insyallah OTW la nie..heheheh..insyallah kita akan jumpa lg dlm masa2 terdekat nie..biasa la aktiviti berbuka puasa la kan..tak sabar nak jumpa korang semua balik..My BFF ;)

1 comment:

  1. My BFFs...semoga ikatan silaturrahim terus kukuh sampai bila2..Amin!

    ReplyDelete