01 June 2011

Perkembangan Bayi - 2 Bulan

Semenjak dua menjak bila aku tahu yg aku dah berjaya mengandung nie, setiap hari mesti nak mencari info mengandung baik di internet mahupun di majalah..semlm anniversary aku yg ke-4 tahun...semlm jugak genap usia kandungan aku 2 bulan..so, meh aku kongsikan info yg aku dah search dgn pengalaman yg sedang aku alami sekarang..mana tahu kot2 sama dgn ibu2 yg lain..mahupun bakal2 ibu yg sama mcm aku :)

Pengalaman aku : skrg nie cepat rasa nak buang air kecil..sembelit..cepat penat & mengantuk..syukur aku x mengalami morning sickness yg teruk..skrg nie aku mkn byk kismis, buah-buahan & susu HL..selera nak mkn nasi mcm kurang la plaks..tp mmg aku cepat lapar..mengikut perkembangan bayi, aku berharap agar kandungan aku terbentuk dengan sempurna & sihat.. :)

Bayi 2 Bulan - Sumber Info BabyCenter.com

Embrio anda sekarang bergelar fetus, yang bermakna "zuriat". Uterus anda meregang untuk memuatkan penghuni baru ini, yang sekarang berukuran sekitar 0.6 inci / 1.6 sentimeter. Banyak perubahan berlaku pada minggu ini - ekor embrio telah hilang, dan semua organ, otot dan saraf mula berfungsi. Sekarang tangan boleh dibengkokkan di pergelangannya, dan jari kaki yang berselaput dahulu beransur hilang. Kelopak mata mula menutupkan mata.

sendi lututtanganotakkelopak mata



nie gambaran yg aku search kt pakcik guugell ;)

4 comments:

  1. tahniah.. hadiah anniversary paling bermakna nampaknya tahun ni.. hehehe

    ReplyDelete
  2. tahniah!!! apa yg dinanti2 slama ini sudah menjadi kenyataan..

    ReplyDelete
  3. kak lieza : terima kasih kak..itu la kak..syukur alhamdulillah..x sangka sebenarnye :)

    ReplyDelete
  4. en artwork : awak tuh bila lg..isk isk isk..

    ReplyDelete