01 February 2011

Usaha Tangga Kejayaan

hari nie aku nak berkongsi pengalaman & usaha aku untuk mendapatkan anak..kpd sesiapa yg tak tahu..aku dan husband dah berkahwin hampir 4 tahun..tp belum ada lg anak..jd sejak beberapa bulan nie aku dh mula berusaha baik dr perubatan moden mahupun tradisonal..

bermula dr bulan 10/2010 aku ajak husband utk 1st appointment di LPPKN Seremban 2..risau gaks masa tuh sbb dengan harapan ada berita baik yg akan di dengar nanti..syukur sbb gyne yg incharge kes aku ialah Dr. Sukhilmi Othman.. dia mmg ada hospital bersalin & klinik pakar kt Tmn Bdr Senawang...so utk treatment aku kt LPPKN, gyne bg makan clomid..after 1st & 2nd cyle aku ambik clomid, tiap kali buat vagina scan, telur mmg nampak dlm keadaan yg baik..tp nak buat mcm mana, still x lekat lg..4th time aku pg LPPKN, ikut kata gyne, aku x dek masalah kesuburan maybe sengugut yg jd punca aku x mengandung lg..

aku kalau sengugut mmg akan MC..x larat nak buat apa2 dah..jd mak aku suruh cuba perubatan islam plaks..jd start bulan lepas aku pg la jumpa dgn seorang ustaz di Telok Mas..nama dia Ustaz Zaki..mengikut kata dia aku nie ada 'sakatan' yang menghalang aku dr mengandung..kalau nak ikutkan aku mcm x percaya benda2 mistik nie..tp aku yakin apa2 pun musibah datangnya dr Allah..sbb aku tak pernah kena benda2 mistik mcm nie..jd aku mintak la dia buangkan bende2 alah yg x patut dok dlm badan aku & husband..alhamdulillah ikut kata Ustaz Zaki lepas 3X aku berubat..'sakatan' tuh dah x ada lg..dia bgtau kita berusaha..apa-apa pun kuasa Allah juga yg akan menentukan..yg penting kita yakin, percaya dan sentiasa berusaha...

aku harap korang semua doakan la yg terbaik utk aku & husband..teringin sgt nak menimang cahaya mata.. Ya Allah..kau kurniakan anak-anak yg soleh, solehah & sempurna sifatnya..Amin~~~



Alhamdulillah..senang utk berurusan dgn Ustaz Zaki nie..



Aku & Mak..nie masa 2nd time aku pg jumpa dgn Ustaz Zaki


nie masa family aku buat bacaan surah Yassin di rumah Simpang Ampat :)




Supporter Yang Sentiasa Memberi Semangat..Terima Kasih Semua...Love You All!!



Elelehhhhhh..memalu plaks my husband niee!!!


utk kawan2 yg ada masalah sama mcm aku..kita jgn sedih..walaupun kita tak dpt nak elakkan perasaan tuh..tp seperti kata mak aku kita kena kuatkan semangat..sentiasa berusaha, kerana usaha itu tangga kejayaan...

7 comments:

  1. insyaAllah..ade rezeki x kemane kak lyn..doa byk² erkk..;)

    ReplyDelete
  2. ada rezeki klin..jgn cedey2 ek..kambate2..

    ReplyDelete
  3. terima kasih kawan2 semua..insyallah akan tiba masa kak lin dukung anak sendiri plaks :) aminnn

    ReplyDelete
  4. Insya-Allah .... ada rezeki lin tuh nnt...
    Dot doakan jugak utk lin ...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum....

    Amin... semoga dengan berkat yang ada pada usaha itu, Allah SWT akan memakbulkan perkara yang dihajati itu...

    ReplyDelete
  6. seronak.. tumpang gembira... sy pun akan berusaha mcm anda

    ReplyDelete